Dijital medya ve seçim! Seçimi kazandıran yol Dijital medyada geçti!

Dijital medya ve seçim! Seçimi kazandıran yol Dijital medyada geçti! Çoğunuz sosyal medyayı kullanıyorsunuz, günümüz artık eski yıllara göre çok farklı orta yaşlı, alt gruplarda dahil artık herkes telefon kullanıyor. En az bana göre on kişiden 5 sosyal medyaya giriş yapıyor kullanmasını bilmese dahi sadece izliyor!

Dijital medya ve seçim! Seçimi kazandıran yol Dijital medyada geçti!


İzliyor kelimesinin alını çizin!

Bir grafik ile bunu anlatmaya kalksam sanırım bir seminer olabilir. Ama artık günümüzde seçimlerin kaderini belirleyen sadece dijital medya olacak. Özellikle bundan 10 yıl belki de 20 yıl sonra herkes sosyal medyadan halka seslenecek. Böyle videolar görebiliriz.


Örneğin

Çiftçiler için projelerini anlatan bir aday

Çocuklar ve gençler için proje anlatan aday

10 belki de 30 video

her birisi belki de 85 milyon kez izlenecek..


Biz günümüzde değil de düne bakalım, seçim günü ve yakınlarında yüzlerce hesap oluşturuldu bu hesapların her birisinden videolar servis edildi, montaj yada kurgu ben o kısmına değinmeyeceğim, benim incelediğim şu bu videoları veya paylaşımları kimler izledi?

Cevap herkes: Araştırmalarım ise en fazla para harcayan partinin bu seçimde Ak parti olduğunu gösteriyor ve çok fazla video ve çok fazla kurgu var..

Peki bir videonun 1 milyon kişiye eriştiğini düşünün, bu video kaç kişiyi etkileyebilir, eğer doğru kişiye erişti ise belki de yarısını düşündürebilir, ikinci video karşısına çıkar sonra üç ve sonra 10 video bu bir stratejidir sonra mı sonrası o seçmen sizin istediğiniz şekilde oy verecektir.

Bu bir ekip işi..

Peki bir kişi cebinde 20 milyonu olsa sizce sosyal medya kullanarak ne kadar oy alır..

ben söyleyebilirim..

En az %15 alabilir. etkili bir yol çizer ve halkı inandırır ve ardından kampanyaları oluşturursa bunu yapabilir.

Çok zor değil özellikle gelişmekte olan ve arayışta olan ülkeler için bu durum geçerli, bilinçli toplumlarda ise reklamlar daha farklı kurgulanır. Bunun için belgeseller var izleyin.


Peki seçimi kazandıracak olan sosyal medya ise diğer partiler neden göremedi?

Bunun iki cevabı var ilki buna inanmadılar, iki kadroları bu işi nasıl yöneteceğini dahi bilmiyordu..

Eğer bu ikisi içinden birisi var ise seçimi zaten sosyal medyada kaybedersiniz.


Size hemen bir bilgi vermek isterim..

Reklam


  • Ada partisi lideri seçim günü konuşmasında şu metni okuduğunu düşünün, Muhalif parti belediye başkan adayı diyor ki biz çiftçilere tohum vereceğiz, sen kimsin de tohum vereceksin parayı nereden bulacaksın?
  • Muhalif parti adayı cevap verir: Siz bize para vermediniz, bizde kredi çektik ve tohumu halka dağıttık..
  • Ada partisi: Bey efendi parayı bulamamış kredi çekmiş dolar ile dışarıdan kredi alıyor..
  • Muhalif parti: Verseydiniz o halde bizde kredi çekmek zorunda kalmazdık


Buraya kadar okuduğunuz metinde ada partisi muhalif partiyi aslında zor durumda bırakıyor ve tüm konuşmayı kendisi seçiyor sonrasında bu nu reklama çevirelim..


Muhalif parti belediye başkanı İngiltere'den kredi çekti belediyeyi zor durumda bıraktı

muhalif parti Türkiye yerine İngilizlere sarıldı

Belediye hiç olmadığı kadar artık zor durumda borç batağına sapladı


İşte bu reklamı gören herkes muhalif partinin gerçekten parasız olduğunu düşünür. Köylüye belediye yardım ve yatırım yapsa da onun gözünde asla değeri olmaz hatta bazıları radikal görüşe sahipse onun ada partisinin verdiğini düşünür..

İşte seçimi kazanmanın yolu reklamı seçmeden önce plan yapmak ve halkı ona inandırmak ve diğer kesim ise zayıflatmak sonrasında reklamlar ve medya yolu ile dövmektir.

Şimdilik bu kadar yeter.. Bunu video haline getireceğim..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları