SEO Tarama Bütçenizi Optimize Edin Sizin İçin 10 Yol

Tarama bütçenizi optimize etmek, arama motorlarının internet sitenizdeki en ehemmiyetli sayfaları taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olur.
Bu gönderiyi okuduktan ardından, tarama bütçesi ile ilgili bilmeniz lüzumlenen tümşeyleri öğrenecek, bütçenizi optimize etmeye başlamak için isabetli tek listeye sahip olacak ve tarama oranınızı tedavi yolunda ilerleyeceksiniz.



tarama bütçesi nedir sebep optimize edilir



Tarama Bütçesi Nedir?
Tarama bütçesi kavramını anlayabilmeniz için ilk olarak farklı tek terim tarif etmeniz gerekir: Googlebot. Googlebot, sitenize taranan ve endeksine eklenecek sayfalar arayan otomatik aracılara verilen addır. Bunu dijital tek internet sörfçü olarak düşünebilirsiniz. Web’de milyarlarca sayfa bulunuyor. Googlebot’un bu sayfaları her sabah saniyeler içinde taraması olası olmaz. Bunu inşa etmek, online olarak kıymetli bant genişliği tüketir ve neticede henüz aheste performans gösteren internet siteleri meydana gelmesine neden olur.
Tarama Bütçesi, Googlebot’un tarayabileceği ve taramak arzuladığı URL’lerin adedi olarak tanımlanabilir. Maaş tarama bütçenizi saptamak için Google Search Console aracını kullanabilirsiniz.
Arama motorları internetteki her tek internet sayfasına bakmak için internet tarayıcısı botlarını (örümcek olarak bilinir) kullanır. Malumat toplar ve ardından bunları arama motoru dizinine ekler. Botlar ayrı olarak, internet sayfalarının henüz iyi anlaşılmasına yardımcı olmak için tek sitenin iç ve dış bağlantılarına da bakmaktadır.

Neden Optimize Edilmeli?

En nihai ne vakit Search Console’a tek internet sitesi eklediniz? Veyahut internet sitenizi ilave edip unuttunuz mu? Bu program defa risklidir. Bu yolla davranıp Google’dan en kıymetli sayfalarınızı taramasını beklemek eksiklikleri olacaktır.
Tarama bütçenizi optimize etmek, arama motorlarının hangi sayfaların endekslendiğini, arama motoru botlarını en kıymetli sayfalarınıza yönlendirdiğini muayene etmenize ve bütçenizin yeterli olduğunu düşündüğü kadarı ile uzatılmasına olanak sağlar.

Tarama Seviyesi Sınırı

Tarama seviyesi hududu, tarama bütçesinden bir miktar farklıdır. Googlebot’un tek siteyi taramak için kaç adet simültane bağlantı kullandığını ve farklı tek sayfa taramadan evvel bekleyeceği zamanı tanımlar.
Unutmayın, Google tamamiyle kullanıcıları tecrübesi ile ilgilenir. Bu nedenden dolayı taramanın kullanıcıları deneyimine zarar vermemesi Google için epey önemlidir.
Tarama miktar tek kaç sebebe bağlı olarak yükselir ya da azalabilir;
Web siteniz harbiden süratli cevap veriyorsa botlar taramak için daha çok bağlantı kullanırlar. Siteniz yavaşlarsa bot henüz aheste dolaşır ve daha düşük tarama yapar.

Tarama Bütçesini Belirleyen Faktörler

Tarama bütçesini etkileyen etkenleri tam anlamıyla alçakta paylaştım;
URL Parametreleri – Burada parametrelerle eklenmiş esas tek URL’nin (örneğin, “http://siteadresi.com/”), “http://siteadresi.com/?id=3”) tam anlamıyla aynısı sayfa olması vaziyeti soz konusudur. Böyle haller tarama bütçesini harcamaktan farklı bişi yapmazlar. Bu parametreleri Search Console vasıtasıyla engellemek Tarama Bütçenizi iyileştirmenize yardımcı olacaktır.

Saldırıya Uğramış Sayfalar – Hücüma uğrayan internet siteleri, tarama bütçelerini hudutlu görebilir.
Yinelenen Muhteva – Arama motorunun süresini yinelenen muhteva sayfalarında geçirmesini istemezsiniz. Bu nedenden dolayı, sitenizdeki yinelenen muhtevası önlemek ya da en azından en aza indirgemek defa önemlidir. Tesir alanının belirlenmesi (www ya da www’suz kullanım mecburen tek tek alana yönlenmeli. Önerim: https://www kullanımıdır.), yafta ve kategori yapılandırması (aynı başlıkla açılmış yafta ve kategori benzer içeriğe sebebiyet verebilir) konularına ilgi göstermek tarama bütçesini iyileştirecektir.

Hata Sayfaları – Soft 404 eksiklikleri sayfaları da tarama bütçesini etkiler. Böyle sayfalara Search Console vasıtasıyla erişebilir ve ihtiyaç duyulan iyileştirmeyi gerçekleştirebilirsiniz.
Düşük Kalifiye Muhteva – Sitenin niteliği düşükse, büyük ihtimalle Google tarama bütçesini sınırlar.
tarana bütçesi robots.txt

Tarama Bütçenizi Optimize Etme

Bu kavramı öğrendiğinize göre, sitenizi buna göre optimize etmeye başlayabilirsiniz. İşte bunu yapmanın birkaç yolu;


1. Search Console Kullanın

Google Search Console, tarama bütçenizi negatif istikamette etkileyebilecek meseleler ile ilgili size çoğu malumat sağlar. Onu kullandığınızdan ve izlediğiniz bütün siteler için yapılandırdığınızdan güvenilir olun.

2. Sayfalarınızın Taranabildiğinden Güvenilir Olun
Site haritanızın aktüel olmasından, hareketli olmayan URL’ler kullandığınızdan güvenilir olun.

3. Robots.txt Kullanın
Doğru yapılandırılmış tek robots.txt dosyası tarama bütçesini optimize etme ile ilgili epey başarılıdır.


4. Kırık Irtibatları Kaldırın
Google Search Console içindeki kırık link raporunuza erişebilirsiniz. Tarama> Tarama Hataları’na gidin ve buradan raporunuza erişin. Bunun dışında Screaming Frog aracı vasıtasıyla da kırık bağlantılara erişebilir ve kaldırabilirsiniz.

5. URL Parametreleri Kullanmaktan Kaçının
Aynı sayfayı gösteren değişik URL parametreleriyle tarama bütçenizin ehemmiyetli tek kısmını yiyebilirsiniz. URL parametrelerini tamamiyle ortadan kaldırarak bu problemden kurtulabilirsiniz. Bu konuyla ilgili muhtevanın üst bölümünde değişkenler irtibatı paylaştım. Alakalı bağlantıdan konuyla ilgili daha çok istihparata ulaşıp optimizasyon çalışmalarına başlayabilirsiniz.

6. Dahili ve Harici Irtibatlar Kullanın
Günümüzde SEO’nun en fazla gözden kaçan yönlerinden birinin dahili bağlantı bulunduğu tartışmasızdır. En ehemmiyetli sayfalarınıza dahili bağlantı vermenin ehemmiyetli olduğunu unutmayın. Bu yolla, Googlebot bu sayfaları daha fazla tarayacaktır. Ayrı olarak dışarıdan internet sayfanıza alacağınız kalifiye irtibatlar (web sitenize trafik gelmesini ve gelen trafiğin tek tutum sergilemesini gerçekleştiren bağlantı) tarama bütçesini optimize etmeye yardımcı olur.

7. Server Hızınızı İyileştirin
Bir barındırma firması seçmeden evvel kimi incelemeler inşa etmek önemlidir. Bunun sebebi server isteklerine defa süratli cevap veren tek server olmasını istemektir.

8. Sayfa Hızınızı Optimize Edin
Sitenizi süratli tek sunucuda barındırıp, sayfalarınızı önbelleğe aldığınızda dahi hızınız iyileşmeyebilir. Henüz iyi sürat neticeleri için Google Page Speed ve Deneme My Site araçlarından faydalanıp sürat tekliflerini öneme alabilir ve performansınızı iyileştirebilirsiniz.

9. Muayene Altına Alana Kadar AMP’den Uzak Durun

AMP’nin uygulanması, arama motoru örümceklerinin start almasını ikiye katlayacaktır. Bundan dolayı, AMP’leri kullanmaya başlamadan evvel, tarama bütçesi sorunlarınızın tümünü çözdüğünüzden ve bu sayfaları ilave ederek Googlebot’a daha çok iş yükü oluşturmayacağınızdan güvenilir olmalısınız.

10. Site Haritasını Oluşturun ve Güncelleyin
Site haritanıza gidin ve lüzumsuz yönlendirmeleri, engellenen sayfaları, çoğaltılan muhtevaları vb. irtibatları belirleme edin. Site haritanızı temizledikten ve iyileştirdikten ardından, dosyanızı Google Arama Konsoluna yine gönderin. Bu vaziyet tarama bütçesini optimize etmenize yardımcı olacaktır.

Özet
Tarama bütçesi, tek arama motorunun internet sitenizi belirli bir müddet süresince taradığı süredir. Bu sayı tek internet sitesinden farklı tek internet sitesine değişir ve endekslenecek sayfaların adedi üstünde direk tek tesire sahiptir. Yeni tek muhteva oluştururken, aldığınız tarama miktarını çoğaltmak ve daha süratli netice alabilmek için tarama bütçenizi optimize etmenin muhtelif yolları vardır. Bu muhtevada paylaşmış olduğum bütün yollar alçakta özet olarak yeniden paylaşılmıştır;

Google Search Console Kullanma ve Optimize Etme


  • Robots.txt Dosyası Kullanmak ve Optimize Etmek
  • Kırık Irtibatları Kaldırmak
  • Site Haritasını Meydana getirmek ve Güncellemek
  • Sayfalarınızın Taranabildiğinden Güvenilir Olmak
  • Dahili ve Harici Irtibatlar Kullanmak
  • AMP’den Kaçınmak (Optimize Edene Kadar)
  • Sunucu Süratini İyileştirmek
  • Sayfa Süratini İyileştirmek
  • URL Parametreleri Kullanmaktan Kaçınmak


Tarama bütçesinin optimize edilmesi, yüksek tek yöntem malumat gerektirir. Bu, site ne kadar devasa olursa, o kadar ehemmiyetli duruma gelir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları