SEO ajansıyla çalışmadan önce bu soruları sorun

Doğru SEO ajansını bulmak, kısmen de olsa tek iştir. Doğru olanı seçmek, şuana kadar şirketiniz için yapan olduğunuz en iyi şey olabilir. Yanlışı seçmek, yaptığınız en devasa iş hatası olabilir.
Neden? Sualini soranlarınız bulunmaktadır diye fikir ediniyor ve sebebini açıklıyorum: Kötü/Düşük kalifiye SEO neticeninde online varlığınıza sebep olabilecek mümkün zarar, negatif tesire sebep olabilir. Düşük kalifiye SEO çalışmasının günlük satışınızı %50 oranında düşürdüğünü düşünürseniz ne demek istediğimi henüz iyi anlarsınız.
SEO ajansıyla çalışmadan önce bu soruları sorun
SEO ajansıyla çalışmadan önce bu soruları sorun




Göz önüne almanız lüzumlenen birçok SEO ajansı opsiyonu vardır.
“Ucuz mal alacak kadar varlıklı değilim.” Diye beyhude dememişler.
Bir SEO ajansıyla çalışmadan evvel sormanız lüzumlenen kimi ehemmiyetli sualler bulunmaktadır. Bu suallere alacağınız cevap verir vasıtası ile doğru SEO ajansıyla çalışma fırsatı yakalama imkânına sahip olacaksınız. Çalışmak dilediğiniz ajansa sormanız lüzumlenen sorular;
Strateji Kapsamında Tedarik Etmeyi Düşündüğünüz Hizmetleri Sınıflandırabilir misiniz?

Hizmet almayı düşündüğünüz SEO ajansınız, yürütmeyi tasarıladığı çalışmayı sınıflandırmak ile ilgili isteksizse dikkatli olun. Kalitesiz SEO şirketleri/serbest çalışanlar, verecekleri hizmetlerle ilgili gerçeği saklama eğilimindedir.
İyi tek ajans şeffaf olmaktan, stratejisinin tek parçasını ve vereceği hizmetleri sunmaktan hiçbir zaman çekinmez.
Sağlanan hizmetler sözleşmeniz süresince gelişebilir ve ilerlemeye başlamalıdır. Periyodik olarak iyileşme sağlanması gerekmektedir.
Sorulması Lüzumlenen Görev Soruları:
Stratejinin tek parçası olarak maaş olarak sunmayı planladığınız net hizmetler ve miktarları nelerdir?

Web sitesinin hangi yöntem yönleri denetlenip düzeltilecek?

Başlangıçta internet sitesinin kaç sayfasını optimize edeceksiniz?

Her ay internet sitesinin kaç sayfasını defalarca kez optimize edeceksiniz?

Ayda kaç açılış sayfası oluşturacaksınız?

Ayda kaç adet iç ve dış makale sağlayacaksınız?


Ayda kaç bağlantı sağlayacaksınız?

Kampanya analizine ve raporlamaya ne kadar vakit ayıracaksınız?

Ajans geri dönüp şu şekilde bişi söylerse mutlaka şaşırmayın: “Başlangıç evresinde farklılık olmayacaktır. 3 maaş tek proses var bu süreçte biz çalışmalarımızı yapacağız. İyileşme süreci 4. aydan ardından başlayacaktır.”
Bu iyi tek cevap. Ajansın işiniz için doğru stratejiyi bulması ve uyarlamasıyla alakalı olduğunu gösterir. Verdikleri hizmetler, inceleme ve bilgilere dayandırılmalıdır.
İçeriğimi Sebep Optimize Edeceksiniz?

Son birkaç sene en seksi ifadesi: “İçerik kraldır.”
Duymaktan ve söylemekten bıktım diyebilirim fakat muhteva harbiden de defa önemlidir. Tek SEO ajansı seçerken, muhtevanızı geliştirip bunların sebep yapılacağını öğrenin.
İçerikle Alakalı Sorularınızı Sormalısınız:

Mevcut içeriğimizi yine tertip eder, SEO ahenkli yapılabilir misiniz?

İçeriği sebep optimize edersiniz?

Sözleşmenin tek parçası olarak yeni açılış sayfaları oluşturacak mısınız?

Backlink Kaynakları Ile ilgili Neler Yapacaksınız?

Dışarıdan gelen geri irtibatlar, SEO sürecinin en ehemmiyetli bölümlerinden birisidir. Internet sitenize işaret eden iyi irtibatlar olmadan, rakiplerinizden henüz üst sıralarda yer alabilmek epey zordur.
Ancak, her bağlantı iyi tek geri bağlantı değildir. Hatalı SEO ajansını seçerseniz, Google’ın yönergelerine uymayan spam URL’ler oluşturur, internet sitenizin cezalandırılmasına sebep bulunursuzunuz ve amaçlarınıza hiçbir zaman ulaşamazsınız.

Backlink Süreciyle Ilgili Sorularınızı Sormalısınız:


Ne tür irtibatlar alacak ve bu irtibatları sebep inşa edeceksiniz?

Ayda kaç yeni bağlantı alacaksınız? (Bunun için net tek yanıt vermek olanaksızdır Ortalama tek ön görü beklemelisiniz.)

Google Penguin ile ilgili ne biliyorsunuz?

Teknik Iyileştirmeler Gerçekleştirecek mısınız?

Bir SEO anlaşmasına hüküm vermeden evvel, her görevin sorumlusunun kim olduğunu bildiğinizden güvenilir olun. Kimi ajanslar/serbest çalışanlar önerileri ile ilgili belirsizlik oluşturabilir. Gerçekleştirdikleri tedavi önerileri ve değişikliklerini tatbik etmek için tek geliştirici kiralamanız gerekebilir. Bu vaziyet ardından siz de şok tesiri yaratmasın.
Kimin ne yaptığını ve harici tek yardıma gereksinim duyulup duyulmayacağını öğrenin.

Projemize Atanan Ekiple Tanışabilir miyim?

Çoğu SEO ajansı yeni müşterileri kazanmak için en iyi ekibini görevlendirir. Neticede, her ajans iyi tek gözlem yaratmak ister. Bunun hatalı tek yanı yok, fakat işinizi harbiden kim yönetecek? Bunu bilmeniz en tabii hakkınızdır.

Projenizden mesul kişiyle ve alakalı başka ekip üyeleriyle görüşebilir miyiz? diye sorunuz. Bu suale alacağını yanıt vasıtası ile güvenilir ellerde olup olmadığınızdan ve işinizin tek stajyere verilip verilmediğinden güvenilir olursunuz.

Şu anda Rakiplerimizden Rastgele Birisi ile Çalışıyor musunuz?

SEO ajansının henüz referansları arasında kimler var? Sektörünüzde bulunan başka müşterilerle çalışmaları iyi bişi olabilir. Bu vaziyet ajansın o sektörde nelerin işe yarayıp nelerin işe yaramadığını bildiği mananına gelir ve sektörünüz için iyi tek kaynaktır.
Bununla beraber, ajans rakipleriniz için çalışıyorsa, rakipler sizden daha çok ödeme yapıyor olabilir ve her ay sizden daha çok görev alıyor olabilirler. Detayları öğrenin.

Sektörümüz Ile ilgili Ne Biliyorsunuz?

Örneğin, online tek yolcu firmasıysanız, yolcu endüstrisinde en azından bir miktar tecrübeye sahip tek SEO ajansı istersiniz. Ajansın yolcu uzmanlıklarına sahip olmasına lüzum yoktur. Gereksinim duyacakları konuların başında sektörle ilgili iyi muhteva meydana getirmek için doğru tür yazarlar ve ağlara sahip olmalıdırlar.
SEO ajansı sektörünüzde farklı müşterilere sahipse şanslısınız.
Onlara bu konuyla ilgili sual mesele ve geçmişte benzer müşterilerle ilgili almış oldukları neticeler ile ilgili bilgili olun.
Sektörünüzle Ilgili Sormanız Lüzumlenen Sorular:

Sektörümüzle ilgili tek kaynak ağınız var mı?

Yazarların sektörümüzle ilgili tecrübeleri var mı ve örnekleri paylaşabilir misiniz?

Ekibimizden Herhangi bir Talebiniz Olacak mı?

Bu sual oldukça önemli tek soru.

SEO ajansının müessese içi ekip üyelerinden rastgele birine bağlı kalıp çalışamayacağını bilmelisiniz. Muhteva yazarlarına, tasarımcılarına ya da geliştiricilerine dokunmaları gerekmektedir mu? Suali şimdi mesele, ardından şaşırmayın.

Ne Sık sık Toplantı Yapacağız?

Bazı ajanslar haftalık arama yapar, süreçle ilgili bilgilendirmelerde bulunurlar. Kimileri ayda tek sefer sizinle konuşabilir. Kimileri bununla kafaya çıkabilir ve size geçici olarak tek e-posta/rapor göndererek etkileşim kurabilir. Onlara bu hususta kılavuzluk edebilir, bu hususta ki istediğinizi açıklayabilirsiniz.

E-Mail ile etkileşim durumunda kalmak her vakit için iyi olacaktır. Ayrıca ise Asana gibi vasıtalar kullanabilirsiniz. Bu araçlarla, ajans bütün görevleri hatırlayabilir ve ardından size sürecin vaziyetini takip edebilmeniz için erişim sağlar. Bu yolla, daha düşük toplantıya gereksiniminiz gerçekleşir ve halen devam ediyor olan işlerinizde tam şeffaflığa sahip olabilirsiniz.

Ne Tür Tek Sıralama Yaftası Bekleyebiliriz?

Maalesef sizin için direk tek yanıtı olmayan milyon liralık tek soru. Herkes, internet sitesinin belirli anahtar sözcük öbekleri için ne vakit sıralanacağını bilmek istiyor. Fakat realite şu ki, çoğu sebepten dolayı bu suale yanıt vermek imkansız.


Ayrıca, iyi sıralamaların iyi trafik mananına gelmediğini unutmayın. Bu bizim sektörde uygulanan en devasa yanlışların başında geliyor. Müşteri 5 veyahut 10 kelimede ilk sayfada veyahut ilk başta olmak istiyor. Potansiyel olabilecek ve internet sitesine kıymet katacak başka bütün anahtar kelimelerden uzak.
Bu suali sormanızın sebebi, ne tür tek cevap alacağınızı görmektir. İyi tek SEO firması Organik doğrultuda trafik ve dönüşüm performansına odaklanır.

Bazı Olay Araştırmaları Görebilir miyiz?

Bazı olay araştırmalarını görmek ve görev alacağınız SEO ajansıyla beraber çalışmış başka müşterilerle etkileşim kurmak iyi tek fikirdir. Bu vaziyet henüz şuurlu hareket etmenize imkan sağlayacaktır.

Kampanyaları Sebep Çözümleme Edersiniz ve Rapor eder mısınız?

Her ay neler yapıldığını, kampanyanın ne kadar etkin olduğunu, sıralamalar, trafik ve dönüşümlerle alakalı nerede olduğunuzu bilmek istersiniz.

Raporlar ile ilgili dilediğiniz derinlikte SEO ajansına kılavuzluk edebilirsiniz. Mesela, CEO ve idare heyeti azaları için kolay, üst seviye tek pazarlama direktörü için henüz derinlemesine, yöntem tek rapor isteyebilirsiniz.

Kampanya Analizi Soruları:

Ne sıklıkta rapor gönderirsiniz?

Raporlama için hangi programı kullanıyorsunuz?
Sonuç

Düşük kalifiye tek SEO ajansı ile çalışmayı kimse istemez. Yukarıdaki suallere alacağınız cevap verir kalifiye SEO hizmeti veren tek ajansla çalışmanız ile ilgili sizlere yardımcı olacaktır. Eklemeden muhtevası bitirmek istemiyorum. Anahtar sözcük bazlı çalışma ya da kontrat yapmayın. Böyle anlaşmalardan uzak durun. Dönüşüm ve trafik bazlı uyuşma yapmanız sizin için her vakit henüz iyi olacaktır.
Benim atladığım sizin ilave etmek dilediğiniz sualler da varsa yorum alanını kullanabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları