Uzun vadeli sosyal medya planınız nasıl hazırlamalısınız?

Sosyal medyada kurumsal olarak iş yapmak için çok fazla çalışmanız gerekir ve bir planınız yoksa kısa süre içerisinde kendinizi kaybolmuş hissedebilirsiniz.


Bu yazıda planınızı kağıda dökmek için İhtiyacınız olan tüm ayrıntıları sunacak ve bu planı hayata geçirmede size yardımcı olabilecek bazı araçları göstereceğiz .
 Uzun vadeli sosyal medya planınız nasıl hazırlamalısınız?


Bu üç soruya cevap vereceğim.


  • Sosyal medya için bir plan oluşturmanın faydaları
  • Sosyal medya planı nasıl olabilir?
  • Planınızı uygulamaya geçirirken size yardımcı olacak araçlar nelerdir?




Hemen başlayalım sosyal medya ile ilgilenmeye başladıysanız işleri doğru yürütmek için ne kadar çok çalışmanız gerektiğini anlamışsınızdır her şeyi güncel tutmak tüm bağlantılarınızı yanıt vermek ve bunlarla etkileşim kurmak veya birçok farklı Ada sürekli benzersiz ve ilgi çekici paylaşımlar yapabilmeniz için gereken fikirleri bulmak hiç kolay değil Endişelenmeyin işin temelinde resmi bir plan hazırlamak yatıyor mu? Plan da yayınlamak istediğiniz ne ?zaman yayınlamak istediğiniz nerede yayınlamanın mantıklı olduğu ve hatta işletmenizin kime yayın yapması gerektiği yer almalıdır
 Bu plan Neden mi yararlı olacak yayınlayacak yaratıcı ve etkili içerikleri Yeri geldiği zaman bulacak kadar boş vaktiniz olduğunu varsa yiyorsanız büyük ihtimalle hayal kırıklığına uğrayacaksınız Hayat engellerle doludur başka şeyler sizin için öncelikli hale gelebilir ve bir planınız yoksa zaman darlığından dolayı sosyal sayfalarınız uzun süre için sessiz kalabilir veya Yayınları'nın kalitesi düşebilir çok normal bu zorlu bir iş ve zaten yapmanız gereken Daha bir dünya iş var Fakat aslında iyi bir sosyal medya stratejisi de diğer pazarlama türleri kadar özenle düşünülmeli ve planlamalısınız.

Peki bir sosyal medya planı nasıl olmalıdır?


 Önümüzdeki 6 ile 12 ayı düşünür ve bir takvim oluşturmaya başlayın yayınlamanızı daha uygun olduğu içerik konularına ilişkin ayrıntıları tasarlayiniz nelerle ilgileniyor bir adım daha ileri gidip bu konuları ne zaman yayınlamanız daha mantıklı klasik Giyim Mağazası örneğimize dönecek olursak yararlanabileceğiniz büyük defilelerin okul ve tatil dönemi gibi özel alışveriş sezonlarının veya diğer etkinliklerin ne zaman yapılacağını düşünün yapacağınız Yayınları günlük saatlik veya Haftalık olarak takvimi eklemek paylaşımlarınızın sürekli olmasını sağlar Ne ve ne zaman sorularının sorarak iyi bir başlangıç yaptınız fakat yayınlarınızı nerede yapacaksınız de Düşünmeniz gerekir

Örneğin mağazanıza yeni gelen muhteşem elbise koleksiyonunuzu paylaşıyorsanız bunu Instagram veya Pinterest gibi sosyal sitelerde yayınlamanız harika bir güncelleme olabilir Diğer yandan en büyük hayranlarınıza sunduğunuz özel teklifi Google Plus veya Facebook'taki bağlantılarınız ile Paylaşmak isteyebilirsiniz
Ayrıca Tüm bu yayında paylaşımları kimin yapacağını belirlemeyi de unutmayın hepsini kendiniz mi yapacak yoksa işi paylaşacak mısınız kimin Hangi işten sorumlu olduğunu yaz Bak planınızı uygulamanıza yardımcı olur Son olarak neden diye sormayı unutmayın Tüm bu Güncellemeleri neden yayınlıyorsunuz bunların hangi iş hedeflerinizi desteklemesi gerekiyor sosyal medya sizin için Farkındalık yaratmak amacı ne taşıyorsa yayınlarımızın buna yönelik olduğundan emin olun öte yandan sosyal medya mevcut hayranlarınız ve müşterileriniz ve ilişkilerinizi derinleştirme nizi sağlıyorsa yayınladığınız içerikler çok daha farklı olacaktır Seçtiğiniz yaklaşımın doğru veya yanlış yoktur Fakat tekrar hatırlatmak gerekirse yaptığınız paylaşımın nedenini bildiğinizden emin olun işte sosyal medya planı bu Önümüzdeki birkaç ay için tüm bu görevleri takvime eklediğinizde sosyal medya dünyası ile nasıl başa çıkabileceksiniz görmek birdenbire çok daha kolay hale gelecektir ne kadar fazla iş var Bunları nasıl halledeceğim diye düşünüyor olabilirsiniz takviminizi den bir gün daha ayırarak Önümüzdeki 6 ay boyunca yayınlamak istediğiniz her şeyi yazmak ve bunları zamanı geldiğinde otomatik olarak paylaşmak üzere sıraya dizmek harika Olmaz mıydı?

İyi bir Haberimiz var Tüm bunları ve daha fazlasını yapmanıza yardımcı olacak araçlar bulunuyor Türkiye'de de kullanılan Hoot Suite ve everypost gibi sosyal medya yönetimi araçları sayesinde yayınlamak istediğiniz içerikleri oluşturarak önceden paylaşabilirsiniz içerikleri paylaşmak istediğiniz ağları seçebilir ve sosyal medyada başarı yakalamanıza yardımcı olmaları için iş arkadaşlarınızın sizinle işbirliği yapmalarını sağlayabilirsiniz tüm bunların yanında bu tür araçlar kullanarak kullanıcıların sosyal medyada Sizin hakkınızda neler konuştuklarını da öğrenebilirsiniz unutmadınız değil mi sosyal medya bir diyalog aracıdır mesajlarınızı yayınlamak için kullandığınız bir megafondan ibaret değildir

Peki Neler öğrendik gerçekten başarıya ulaşmak istiyorsanız sosyal medyaya emek harcamanız ve bağlılık göstermeniz gerek ayrıntılı bir plan yapmak çabalarınızı bir üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur Ve bunu başarmak için kullanabileceğiniz birçok araç vardır şimdi sosyal medyayı fethetmeye hazırsınız

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları