Next Level SEO Taktiği Nasıl Yapılır

Birden Fazla Anahtar Kelimeyi, Bir Sayfada Nasıl Toplarız? – “Next Level”

Eğitici Next Level serimizin en yeni bölümüne hoş geldiniz! Bir önceki bölümümüzde, Jo Cameron size, müşterilerinize etkileyici ve uygulanabilir bilgiler sunmanız için, anlaşılabilir SEO raporlarını nasıl artıracağınızı öğretti. . Bugün, dost canlısı komşumuz olan eğitim program yöneticisi Brian Childs, sizlere birden fazla anahtar kelimeyi tek bir sayfada toplamak için kolay bir iş akışını gösterecek. Okuyun ve seviyenizi geliştirin!
Moz Acemi Eğitim Programlarından birini almış olanlar için; Biliyorsunuz ki, anahtar kelime araştırmalarında bireysel anahtar kelimelerden ziyade kavramları belirleme amacı doğrultusunda yaklaşım sergileriz. Seo içerisinde bunun için bir ortak terim ise “Niche Anahtar Kelimeleri”. Ben “niche”yi aynı sorugunun aslında farklı biçimleri olan bağlantılı kelimeler ve kavramlar olarak görüyorum.
Next Level SEO Taktiği Nasıl Yapılır



Örneğin:
Hadi benim geniş konumu ele alalım is: Kediler neden pisliktir?
Bu konudaki bazı konu başlıkları;
  • Kedim neden tezgahtaki şeyler tezgahın dışına atıyor?
  • Kedim neden mobilyalarımı parçalıyor?
  • Bu kediyi almayı neden kabul ettim?
Çok geçmeden bu Niche başlıklarının değişik biçimlerini “Keyword Explorer” veya en kaliteli anahtar kelimeleri (Zorluk, arama yoğunluğu, ve fırsatlar gibi) arayan başka bir araç ile bulabilirim.
Bu yolla birlikte anahtar kelime araştırmanız organize edilerek, Google’ın Hummingbird algoritma güncellemesinin arama mantığına kavramsal olarak sıralanır.
Konuya ilişkin başlıkları belirledikten sonra sıralamaya girebileceğimiz fırsatları bulmak için belirli anahtar kelimelerin farklı biçimlerinin içine dalacağız. Bu süreç Anahtar Kelime Acemi Eğitim sınıfı sırasında derinlemesine ele alınmıştır.

Sayfamı Birden Fazla Anahtar Kelime İçin Optimize Etmeli miyim?

Çoğu site için “evet” cevabı yankı uyandırıyor.
Eğer sayfaları yalnızca 1 anahtar kelime için optimize etme stratejisi geliştirirseniz, Bu durum birkaç problemi de beraberinde getirebilir. Örneğin, Bir içerik yazarı bir sayfa için bir anahtar kelimeyle sınırlı hissederse, daha yararlı ayrıntılar içerisinde daha kapsamlı kavramlarıyla tartışmaya açık olmayan çok ince bir içerik geliştirebilirler. Böylece, pazarlama müdürü değerli bilgiyi birden fazla sayfaya yayabilir ki buda her sayfanın potansiyel yetkisini azaltır. Sitenizin yapısı gerekenden daha büyük olabilir, eşsiz değerinizi ayırt etmesi ve bir SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası)’na göndermesi için arama motorunu daha az olası bir hale getirin.
Son zamanlarda yapılan araştırmalarda gösterildiği gibi, yüksek seviyeli tek bir sayfa, yüzlerce olmasa bile, onlarca SERP’te görünebilir. Verilen bir konuyla alakalı arama sorgularını tanımlamak, daha sonrasında ise bu sorguları H2 başlıkları olarak kullanmak iyi bir yöntemdir.
Peki bu Niche anahtar kelime başlıklarını nasıl bulacaksınız? Bu kısmen yeni SERP özelliğine dayanarak kullandığım yöntem : “İnsanlar bunları da soruyor” kutucukları.

Niche Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Adım 1: Arama Motorunuza Konu ile Alakalı Bir Soru Girin

Soru formatında arama sorguları harikadır çünkü bunlar genelde öne çıkan Snippetler meydana getiriyor.öne çıkan bu Snippetler, genellikle bir-iki cümlenin yanıtlarını veya bir listeyi görüntüleyen arama sonuçlarının en üstünde görünen kutucuklardır. Son dönemlerde öne çıkan Snippetler görüntülendiklerinde, genellikle yanlarında başka bir kutucuk daha görünüyor.  "İnsanlar bunlarıda soruyor” Bu ikinci kutucuk, arama algoritmasının mantığına bakmanıza izin verir yani arama motorunun baktığınız konuyla alakalı nelere yakın olduğunu “düşündüğü” şeyleri size gösterir.

Adım 2: En Alakalı olabilecek “İnsanlar bunları da soruyor” Sorgusu Seçin

İlk olarak “İnsanlar bunları da soruyor” önerilerine göz atın. Bunlar genellikle biraz farklı arama niyetini temsil eden sorgunuzun farklı değişik biçimleridir. Hedef kullanıcınızın arama amacına en uygun olacak olanı seçin. Ne oluyor?  Seçtiğim ilk seçenekle bağlantılı olan listenin altına 3 tane “İnsanlar bunları da soruyor” önerisi yerleşen yeni bir liste oluşacak. Bu yüzden “choose-your-own-adventure” kitaplarına (Hikayenin nasıl ilerlediğini kendi kararlarınla belirlediğin bir tür kitap) atıfta bulunuyorum. Her seçimle arama motoru tarafından tanımlanan başlığın derinliklerine inersin

Adım 3: Düşük Değerli Öne Çıkan Snippetler Bulun

Her “İnsanlar bunları da soruyor” önerisi bir öne çıkan snippettir. Bu öne çıkan snippetlerden birini seçip konuya derinlemesine girdikçe, bir sonrakinde özellikle yararlı olmayan öne çıkan parçalar için dikkatli olun. Bu basit bir sorunun cevabını oluşturmaya ve markayı tümüyle aşmamaya çalışan arama motorudur. Bunlar bir fırsat sunuyor. Geliştirebileceğinizi düşündüğünüz şeylerin kaydını tutun. Aşağıdaki örnekte, Öne çıkan Snippet’in ortalama bir kullanıcıya tamamen cevap bulamayan bir makale tarafından oluşturulduğunu görüyoruz.

Adım 4: “İnsanlar bunları da soruyor” Sorularının Bir Listesini Derleyin

“İnsanlar bunları da soruyor” kutucuğunu kullanarak algoritmanın içeriğine bağlı sonuçlarını derinlemesine araştırdıktan sonra, senin başlığınla ilgili bulunan tüm soruların listesini derleyin. Ben genellikle bunları bulduğum gibi, bir excell sayfasına yapıştırıyorum.

Adım 5: Bir Anahtar Kelime Araştırma Aracı Kullanarak Kelime Listenizi Analiz Edin

Öne çıkan Snippetler ürettiğini bildiğiniz güzel bir anahtar kelime listesi ile kelimeleri Anahtar Kelime Gezginine yada tercih ettiğiniz anahtar kelime araştırma aracına ekleyin. Şimdi bir anahtar kelime için normal değerlendirme ölçütlerini uygulamanız yeterlidir.

Adım 6: Anahtar Kelimeleri Sayfanızın Başlığına ve Başlık Etiketlerine Uygulayın

Bir kere daralttıktan sonra, sayfada toplamak istediğiniz anahtar kelime grubunun listesi, içerik ekibinizin sorularıyla alakalı değerli cevaplar üretin. Hedef anahtar kelimelerinizi başlık etiketleri olarak yerleştirin (H2, H3) ve bu başlıkların hemen sonrasında özlü, değerli bir açıklama yapın.

Daha Fazla SEO Taktiği Öğrenmek İster Misin?


Eğer bu tür bir makaleyi yararlı buluyorsanız, “SEO In The House“ seminerinin size neler getireceğini düşünün. Seminer, “takımınızı başarıyla nasıl kurabilirsiniz?” gibi konuları kapsar. Hızlı arama yapmak için ipuçları ve SEO’yu müşterilerinize nasıl rapor edeceğinizi öğrenin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları