Mobil SEO Sürecini Geliştirmek İçin Gerekli Olan Araçlar

Mobil SEO Yığını: İlk Mobil SEO Sürecini Geliştirmek İçin Gerekli Olan Araçlar

Google Birkaç yıl önce aramaların çoğunun birçok ülkedeki mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiğini duyurdu ve Geçen yıl Hitwise tarafından ABD'de yapılan aramaların neredeyse% 60'ının mobil cihazlardan yapıldığını doğruladı. Bunun üzerine, açıkça ortadadır ki Google ayrıca bir ilk mobil dizinine doğru ilerliyor. Fakat Tüm SEO araçları, mobil odaklı veri ve sonuçları sunacak işlevlere veya raporlara sahip değil.
Mobil SEO Sürecini Geliştirmek İçin Gerekli Olan Araçlar



Gerçek şu ki, belirli endüstri ve ülkelerde yüksek mobil kullanım esnasında, kazançlı bir SEO stratejisi oluşturmak için mobil arama tutumunu ve optimizasyonunu dikkate almak zaten kritik bir şeydir. Örneğin; SimilarWeb'den edinilen verilerde aşağıda görülebileceği gibi, özellikle restoranlar ve dağıtım, sağlık, evcil hayvan, güzellik sektörü ve daha birçok alan için önem taşıyor:
Seo araçlarını test etmenin keyfini çıkararak (Daha önceki bazı yayınlarımdan tahmin edebileceğiniz gibi) günlük çalışmalarımı geliştirmenin daha iyi yollarını belirlediğimden beri. Özellikle hangi araçların mobil-hedef fonksiyonelliği türlerini içerdiğini kontrol etmeye başladım. Sunulan tekliflerin hala ideal olmaktan uzak olmasına rağmen, Seo sürecini geliştirirken, en azından en yaygın mobil odaklı soruları mevcut verilerle cevaplayabiliriz. Bu araçları test ederken, bazılarının farklı mobil odaklı işlevsellik türleri sunduğunu görebiliyordum. Bende kullanımlarını kolaylaştırmak için, her aracı, cevaplayabilecekleri en yaygın mobil odaklı SEO sorularıyla eşleştirdiğim bir "Mobil SEO Yığını" grafiği oluşturdum. Neyse daha fazla lafı uzatmadan göstereyim:

Mobil SEO Yığını

Bazılarının beyaz nokta yerine sarı noktaya sahip olduğunu göreceksiniz. (Örneğin; SEMrush kutucuğundaki  "Mobil Kitle Arama Tekniğiniz Nedir?" Sorusu) Bunun nedeni, aracın bir takım sınırlamalar nedeniyle soruyu yalnızca kısmen cevaplayabilmesidir. SEMrush ise şuanda Amerika için sadece mobil veri sağlamak durumundadır. Aşağıda, 28 araç içeriğiyle birlikte, cevaplanmış soruların özeti bulunmaktadır:

1- Mobil kitle arama tekniğiniz nedir?

Size veya rakiplerinize gönderilmiş; mobil arama görünürlüğü ve trafik bilgilerini, mevcut olan mobil görünürlüğü ve trafiği kazanan sayfaları, bunların mobil arama paylaşımını veya mobil ağ varlığınızla değerlendirmek ve potansiyel olarak hedeflemek istediğiniz sorguları elde edin.

2- Sitenizin mobil arama görünürlüğü ve trafik performansı nedir?

Mobil arama sonuçlarını destekleyen izleyicileri sıralamaya başlarken kullanışlı olan üçüncü taraf mobil sıralama kaynaklarından (veya doğrudan izlemeyebileceğiniz terimleri iki kez kontrol etmek için) fırsatları belirlemek için bir sıralama ve trafik düzeyinde mobil arama performansınızı anlamak esas olaydır. Doğru terimleri mi hedefliyorsunuz ve doğru sayfalarla mı sıralıyorsunuz?

3- Rekabetinizin mobil ağ arama görünürlüğü nedir?

Mobil görünürlüğünüze bağlam vermek önemlidir. Unutmayınız ki, sırf; mobil görünürlük, trafik ve dönüşümlerden yüksek bir pay almıyorsunuz diye, hiçbir şansınız olmadığı anlamına gelmiyor. Kendi mobil SEO stratejinizi oluşturmak için, rakiplerinizin, mobil arama teknik incelemeniz ile birlikte kullanmak için neler yaptıklarını analiz edin.

4- Sitenizin mobil ağ versiyonu var mı?

Sayfa düzeyindeki mobil emülatörler ve doğrulayıcılardan, işlemi kolaylaştıran toplu olanlara kadar, sıralanmış tüm sayfalarınızın yanıt verici, dinamik yayın yapan ya da bağımsız bir mobil ağ sürümü olup olmadığını doğrulamak önemli bir husustur:

5- Mobil arama tarayıcıları sitenize nasıl erişir?

Tarihsel Google tarama verilerini kullanarak, Googlebot'un akıllı telefon sürümünü taklit etme seçeneği sunacaklardır. Ayrıca, sitenize erişen mobil arama tarayıcılarının güncel tekniklerini kontrol etmenize olanak sağlayan günlük analizcileri de vardır. Gitmeleri gereken yere ulaşıyorlar mı ve anlaşılması gerekeni anlıyorlar mı?

6- Mobil site hızınız nedir?

Sitenizin sayfa hızı bilgilerini bir sitede ve sayfa düzeyinde elde edin (Hem mobil arama botları hem de mobil kullanıcılar tarafından görüldüğü gibi) ve gerekirse geliştirme tavsiyelerini doğrudan uygulayın.

7- Mobil ağ içeriğiniz etkileyici bir hale getirilir mi?

Mobil ağ içeriğinizin, Google'ın kendisi tarafından bir sayfa düzeyinde nasıl bir hale getirildiğini teyit edin. Yüklemeyi ve gerçek içeriğinizi tamamlamayan bir müdahaleci geçiş reklamı gösteriyor musun?

8- Mobil ağ içeriğinizin farklı alanları optimize edilir mi?

Bağımsız veya dinamik hizmet veren mobil siteleri kullanırken bazen SEO temelleri unutulur. Başlıklar, meta tanımları, manşetler vb. konu ile alakalı sorguları doğru bir şekilde hedefleyip düzenliyor mu?

9- AMP etkin bir şekilde uygulanıyor mu?

Hem sitenizdeki sayfalarınızın AMP sürümlerine veya tersine başvurmasını, hem de eğer mobil arama sonuçlarında görünmelerini önleyen kritik hatalar olmadan, gerekli etiketleri yayınlıyorsa, doğru bir şekilde etiketleyip etiketlemediğini teyit edin.

10- Sıralanan sayfalar mobil SERP'lerde nasıl görünür?

Sıralanmış sayfalarınızın Google'ın mobil arama sonuçlarında nasıl gösterildiğini kontrol edin. Başlık kırpılıyor mu? Rakibinizin öne çıkan snippetlerinde görünürlük kaybediyor musunuz? Düşük CTR’nin (Tıklanma oranı) olası nedenlerini belirlemek için bunları kullanın.

11- Mobil görünürlük ve trafikte AMP etkisi nedir?

AMP sayfalarınızında hangi sorguların hem zengin hem de zengin olmayan sonuçlarda gösterildiğini ve bu sorguların performanslarını belirleyin. Hangi ek yapısal trafik, sitenize kazandırıyor?

12- Mobil görünürlüğünüzün dönüşümler üzerindeki etkisi nedir?

Mobil SEO çalışmalarınız karlı değil mı? Mobil arama sıralamanızın dönüşümlere nasıl aktarıldığını araştırın.
Umarım “Mobil SEO Yığını” mobil SEO analizleriniz ve süreçleriniz için kullanışlı olur!
Bu yalnızca ilk sürümü, bu yüzden eğer, mobil odaklı fonksiyonlara veya verilere sahip olan başka araçlar biliyorsanız, lütfen yorumlarınızda bana bildirin. Onları test etmekten ve eklemekten mutluluk duyarım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları