Sosyal medyada fark edilin

Bilmeniz gereken bazı çok büyük sosyal ağların yanı sıra işletmeniz için son derece değerli olabilecek daha küçük daha nişanlarda bulunuyor bu video sosyal medya dünyasında neler olduğunu ve içinde yer almanız gereken sosyal ağları nasıl seçebileceğiniz anlamanıza yardımcı olacak sosyal medyada yer almaya başlarken ağları farklı kategorilere ayırmak dikkatinizi odaklanmanız gereken yerleri daha iyi anlamanıza yardımcı olur en büyük sosyal ağlardan bazılarını ele alarak başlayalım.

Sosyal medyada fark edilin







Örneğin Facebook, Twitter, Google Plus, ve Linkedin'de son derece büyük kitlelere sahiptir yalnızca Facebook'un tüm dünyada 1 milyardan fazla kullanıcısı olduğunu biliyor muydunuz yani mevcut ve potansiyel müşterileriniz Muhtemelen bu devasa ağları üyedir Bu nedenle ve işletme iseniz müşterilerinizi bulabilmek için bu Büyük ölçekli ağlarda yer almayı düşünmelisiniz ancak büyük hayallerin ötesinde niş veya Sektörel ağlarda bulabilirsiniz söz konusu ağlar belirli konularda hizmet verir ve da ayrıntılı ve Sektörel içerik arayan konularında bilgili kitlelere yöneliktir sosyal seyahat yorumları için TripAdvisor veya Restoran Alındaki Zuma oto gibi Siteler bunlara örnektir farklı sektörlere özel birçok farklı site vardır Bu nedenle işletmeniz için en önemli olanları bulmak amacıyla araştırma yapmalısınız Ayrıca söz konusu sitelerin üye sayısı daha az olsa da bu üyelerin tam olarak işletmenizle çekmek İstediğiniz türde kişileri olma ihtimali yüksektir katılmak istediğiniz ağlara karar verirken dikkate almanız gereken bir başka konu ise söz konusu sosyal ağların amacıdır



Örneğin bazı sosyal ağlar çoğunlukla kişisel ilişkiler için kullanılır bazıları içerik paylaşımda daha fazla odaklanırken diğerleri profesyonel ağı kurmak için kullanılabilir bu konuya biraz daha yakından bakalım kişisel ağlar kullanıcıları arkadaşları ve aileleri ile internet üzerinden iletişim kurma imkanı verir



Fakat bu durum bir işletme olarak bu ağlara katılamayacağız anlamına gelmez insanla her zaman ürün ve hizmetler hakkında Konuşurlar ancak bağlama dikkat etmeniz gerekir yaptığınız güncellemelerini satışa yönelik değil neşeli ilgi çekici ve yararlı olması gerekir Örneğin klasik kıyafetler satan bir mağaza güzel bir klasik el çantası Taşıyan müşterisinin fotoğraflarını yayınladığında bu fotoğrafları ağdaki kullanıcıları tarafından referans gösterilebilir veya paylaşılabilir Böylece işletme daha fazla kişi tarafından duyulmuş olur içerik paylaşımı yönelik ağlar potansiyel müşterilere ilişkin ulaşabildikleri tüm bilgileri sunarlar bilgiler rakamlar grafikler yorumlar ve benzeri veriler


  Örneğin Az önce bahsettiğimiz klasik Giyim Mağazası YouTube'da nasıl giyilir videoları veya pintereste Sokak tarzı kıyafetler içeren hoş fotoğraflar yayınlayabilir profesyonel ağlar genellikle iş dünyasına ve ağ kurma iş bulma veya işe alma amacına sahip kişilere yönelik olur burada da bağlamanız iyi bilmeniz önemlidir klasik tarzı kıyafetler satmaya çalışarak fazla yanıt alamazsınız fakat bir sonraki çalışanını bulabilirsiniz Diğer yandan başka İşletmeleri satış yapan bir işletme iseniz ürünlerinizin ve hizmetlerinizin reklamını yapmak isteyeceğiniz yer tam olarak burası olabilir



Belirli sektör veya görevlerdeki diğer profesyonelleri yer aldığı bir sonuç olarak İşin özü her bir an ve bu ağlarda yer alan bağlantı kurmak istediğiniz kişilerin hedeflerini anlamını da saklıdır Facebook, Twitter, linkedin, Google Plus, YouTube ve diğer büyük ağlar birçok kullanıcıya sahiptir ve bu ağlarda birçok kişiyle karşılaşma olasılığınız yüksektir Ancak bunun ötesinde tam olarak yaptığınız işe yönelik ve sunduğunuz ürün ve hizmet türleri ile yakından ilgili kişilerle dolu daha küçük ağlarda bulabilirsiniz kişilerin bunları nasıl kullandıklarını öğrenmek için herhalde biraz zaman geçirin Bu sayede sohbetlere nasıl katılabileceğiniz veya ne tür içerikler paylaşabileceğiniz daha iyi anlayabilirsiniz

Sosyal medya İşletmeleri harika fırsatlar sunar fakat işletmeler için bunaltıcı bir hale de gelebilir sosyal medya planınızı net bir şekilde belirlemenize yardımcı olması için iş hedeflerinizden başlamanız gerekir sosyal medyadan ne gibi kazanımlar elde edeceğinizi bulmaya Hazırmısınız?

Birçok sosyal ağlar ve farklı hedeflere ulaşmak için bu ağları kullanmanın bir çok yolu bulunuyor Ancak her yere kayıt olarak yayın yapmaya başlamadan önce kendinize daha basit bir soru sorun sosyal medya ile başarmaya çalıştığınız şeyine belki müşterilerinizin sorularına daha hızlı yanıt vermenin bir yolun arıyorsunuz! belki sosyal medya mevcut müşterilerinize erişerek onları sizden daha sık alışveriş yapmaya teşvik etmenin bir yolunu sunuyor Belki de yeni müşteriler haline gelecek yeni kişiler bularak işletmenizi büyütmek istiyorsunuz?

Bunların tümü sosyal medyanın baş almamıza yardımcı olabileceği Hedef örnekleri ve sosyal medya aracılığı ile başarı bildiğiniz daha birçok Hedef var klasik Giyim Mağazası önerinizi hatırlıyor musunuz konuyu açıklamak için bu örneği kullanalım mağazanızı yeni açtığınız varsayalım mağazanızı daha fazla müşteri gelmesini istiyorsunuz fakat bunu yapabilmek için konuş olmanızı sağlamanız ve mümkün olduğunca fazla kişiye ulaşmanız gerekiyor işte ilk hedefiniz işletmeniz hakkında farkındalık oluşturmak bu hedefe aklımızda tutmak bir sonraki sosyal medya Annenizi ayrıntılı olarak planlamanıza yardımcı olur başlangıç olarak söyleyecek ilginç bir şeyleriniz olmalı ve bunları söyleyebileceğiniz kişiler bulmalısınız sizi daha önce duymamış kişiler bulmaya çalıştığını da göre bu kişilerin neye ilgi duyabilecek veya yanıt verebileceklerini düşünün Belki yeni bir şapka koleksiyonu vardır veya büyük bir açılış indirimi yapmayı planlıyorsunuz dur Söyleyecek bir şeyler bulduktan sonra sıra Bunu söyleyecek kişileri nasıl bulacağınızı ağı genişletmek istediğiniz için muhtemelen Büyük ölçekli ağlarla başlamak isteyeceksiniz Facebook ve Twitter'a katılmaya karar verdiniz diyelim kendinize bu sitelerde hesap açtıktan sonra Sadık müşterilerinizden oluşan bir gruba ve hatta elinize ve Arkadaşlarınızı ulaşarak sizinle bağlantı kurmalarını isteyebilirsiniz


Siz bu kişilerle ve onlar da kendi ağları ile paylaşım yaptıkça kendi bağlantılarınızı artırmaya başlar ve böylece iş hedefimize ulaşmış olursunuz unutmayın sosyal medya Tek yönlü bir yol değildir sizin de katılımcı olmanız ve yeni arkadaşlarınız ve takipçilerinizin oluşan abi şeyler sormanız gerekir Anız ile etkileşim kurun ağınızdaki kişilerden bazılarının içeriklerini yeniden paylaşabilir başkalarının moda trendleri hakkındaki içeriklerine veya klasik tarzda harika kombinasyonlar yapan bir ünlünü içeriğini yorum yaparak konuşma başlatabilirsiniz planlamanız gereken son kolu kullandığınız farklı ağlardaki farklı kitlelerle nasıl iletişim kuracağınız dır Bu biraz da söz konusu ağların işlevlerine bağlı olarak değişir fakat kullanacağınız iletişim tarzını ve devam ettirmek istediğiniz etkileşimleri ayrıntılı olarak Düşünmeniz faydalı olabilir profesyonel ve otoriter mi olacaksınız Hedef kitlenizle resmi ve profesyonel site veya linkedin gibi belirli ağlar içinse bu tarz işe yarayabilir neşeli ve Arkadaşça mı olacaksınız bu tarz daha gündelik tüketicilerle etkileşim kurduğunuz daha az resmi veya kişisel ağlarda işe yarayabilir tekrar söylemek gerekirse iş hedeflerinizi unutmayın ağlarınızı ve işletmenize daha fazla kişi çekmek istiyorsanız daha ilgi çekici ve davetkar bir iletişim tarzı kullandığınızdan emin olun mevcut müşterileriniz ile etkileşim kurmak istiyorsanız Sadık müşterileriniz oldukları için minnettarlığımızı sunarak konuşmayı unutmayın sosyal medya Dünyası uçsuz bucaksız ve karmaşık olabilir fakat net bir şekilde belirlenmiş hedeflerle başlamak hangi ağları katılacağını bunları nasıl kullanacağınızı ve son olarak bu ağların hedeflerinize ulaşmanızı nasıl sağlayacaklarını bulmanıza yardımcı olur

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları