Yazılım Mühendisliği Eğitimleri ?

Selamun aleykum yazılım mühendisliği eğitimleri hakkında şuanda bir çok kurum ve kuruluş bu alanda eğitim vermektedir.
Kendi bilgim doğrultusunda birçok firmanın vermiş olduğu eğitimler gerçekten yetmeyecek kadar basit ve alt kısımdadır.
Çoğu kişi yazılımcı olmak ister herkesin düşüncesi farklıdır. Efendim ben oyun yazmak istiyorum ?
Ben Muhasebe programı yazmak istiyorum gibi birçok nedeniniz olabilir Hatta ben kendi sitemi yazmak istiyorum bunun için uğraşıyorum diyebilirsiniz..
Fakat piyasada olan çoğu kurum eğitimlerini şu mantıkla vermektedir.

1 - İlk olarak bir eğitimci bulunur bu eğitimciye kendi projelerini ve hangi konunun anlatılması gerektiği açıklanır.

2 - Bu eğitimciler piyasada çalışmış olsa da asla o firmada 3,5 yıllık bir bağları yoktur size anlatılanlar genelde bu alanda dümendir ;)

3 - Bilgisayar mühendis`dirler veya programcısı fakat okulda bir şey öğrenmedikleri için sizlere fazla bilgi veremezler.

4 - Aldığınız eğitim ile dışarıda iş bulmak istersiniz fakat zönk !!!! projeniz yok üstelik bir değil birden fazla gerek :)

5 - Milyonlarca tl vermeniz gerçekten saçma eğitim kurumları ( Ticaret hane ) şeklini almıştır.

Sevgili kardeşlerim öncelikle gerçekten olmak istediğiniz her neyse o bir kafanıza koyun.

Mesela programcı olmak istiyorsanız mutlaka o konuyu araştırın gerekli notları alın bir sene az az kendiniz evde deneyin forumlara bakın  yazmaya çalışın. nedir en değildir okumak gerek hata almalısınız yoksa hatasız bir program yazma ihtimali yoktur..

iyide bu kadar nayır :) bu kadar değil

ilk ve en önemli şart !

İngilizce bilmelisiniz yoksa yazılımda sınıfta kalma ihtimaliniz çok ama çok yüksek.

Şimdi kimler bu yazıyı okur bilmem fakat gitmiş olduğunuz kurumları yazarsanız şikayetiniz ve gibi burada yayınlanır başkaları da bundan ders alır.

Eğitim yerleri ticarethane değildir.lütfen bunu unutmayın.
Şimdi programcı mı olmak istersiniz yazılım mühendisi mi siz karar verin.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları