C# Değişkenler ve Metinsel, Sayısal. Mantıksal Veri Tipleri
C# Değişkenler
Değişken bilgisayara veri gönderimini sağlayan yapılardır. Bizler bir veri girmek istediğimizde bilgisayara bunun sayısal bir veri mi veya metinsel bir veri mi veya mantıksal bir veri mi olduğunu söylemek zorundayız. Bilgisayar bunu yorumlayıp bizim istediğimiz işlemleri yapabilirler.DEĞİŞKEN KURALLARI
- Kullanmayacağınız değişkenleri tanımlamayın.
- Alabildikleri değerlere göre tanımlayacağınız değişken tiplerini doğru tanımlamaya özen gösteriniz.
- Bir değişken asla iki kelimeden oluşamaz. Eğer iki kelimeden oluşacaksa ikinci kelimeyi boşluk bırakmadan büyük harfle başlatınız => tip DegiskenErsoyDers
- Değişken adları asla sayıyla başlamaz fakat sayıyla bitebilir. ==> tip Sayi1
- Diğer tüm kodlarda olduğu gibi değişkenlerde KESİNLİKLE Türkçe karakter kullanılmaz.
SAYISAL VERİ TİPİ
sayisalTip degiskenAdisbyte => -128 ~ 127 Aralığı => 8 Bit
sbyte degiskenBir = 24;
byte => 0 ~ 255 => 8 Bit
byte degiskenIki = 55;
short => -32767 ~ 32768 => 16 Bit
short degisenUc = -31423;
ushort => 0 ~ 65536 => 16 Bit
ushort degiskenDort = 324;
int => -2.1 Milyar ~ 2.1 Milyar => 32 Bit
int degiskenBes = -23425235;
uint => 0 ~ 4.2 Milyar => 32 Bit
uint degiskenAlti = 134124124;
long => -9.1 Katrilyon ~ 9.1 Katrilyon => 64 Bit
long degiskenYedi = -424626264236326;
ulong => 0 ~ 18 Katrilyon => 64 Bit
ulong degiskenSekiz = 2462643263642;
ONDALIKLI VERİ TİPLERİ
float => .(nokta)' dan sonra 6 - 7 hane destegi => 32 Bit
float ondalikliBir = 1.2345f;//noktadan sonraki sayının sonuna F koyulur.
double => .(nokta)' dan sonra 13 - 14 hane desteği => 64 Bit
double ondalikliIki = 2.12312;
decimal => .(nokta)' dan sonra 27 - 28 hane desteği => 128 Bit
decimal ondalikliUc = 3.25034M; //noktadan sonraki sayının sonuna M koyulur.
*****************************************************************************
char => Üzerinde tek bir karakteri barındırabilen veri tipimizdir.
char basHarfim = 'e'; // 1 byte (Tek tırnaklar arasında yazılır.)
char ozelKarakterim = '$';
string => " " tırnaklar arasına yazılır.Üzerinde ansiklopedik verilerden tutun da iki - tek karakterlik veriler kadar tüm metinsel ifadeleri üzerinde barındıran metinsel veri tipidir.
string bosMetin = "";
string uzunMetin = "Buraya öyle uzun bir metin yazılırdı ki görsen şaşar kalırdın!";
// \n => Bir alt satıra geçmek için kullanılır.
string ikiSatirlikMetin = "Burası birinci satır\nBurası ikinci satır";
MessageBox.Show(ikiSatirlikMetin);
// \t => Metin arasında bir tab'lık boşluk bırakmak için kullanılır.
string tabliMetin = "Burası Tabsız satır. Burası \tTablı satır. ";
MessageBox.Show(tabliMetin);
string ciftTirnakliMesaj = "Hoşgeldiniz \"YazilimDersine\"";
MessageBox.Show(ciftTirnakliMesaj);
//intellisense => bize klavuzluk yapar. varolan keyword (Kodlar)'ı yazmaya başlarken karşımıza çıkartmaya başlar böylece kod yazarken doğru bir yol izlediğimizi veye izlemediğimizi görmüş oluruz.
//bool => Bu veri tipi 1 Bit değer alır. Sadece True (Doğru)veya False (Yanlış) değer alır başka değer almaz.
görüldüğü üzere yukarıda olan kodlardan bir tanesini örnek ile göstermiş olduk.
Dikkat : \t boşluk bırakır bu boşluk normal boşluk olmayıp boşluk yerine kullanılmaz.
Örnekleri denerseniz kendinizde göre bilirsiniz.
bool buyukMu = 2 > 1; //True // (Doğru) 2 birden büyükmü ? evet büyüktür
bool kucukMu = 100 < 99; // False (Yanlış) 99 büyükmü 100 den hayır yüz büyüktür 99 dan.
anlamı taşımaktadır.
Güzel anlatım olmuş hocam form anlatımları çok az ellerinize sağlık
YanıtlaSil