Dijital pazarlama Uluslararası pazarlama ve ihracata giriş

Uluslararası pazarlama ve ihracata giriş



Insanların Global pazardan bahsettiklerini duymuşsunuzdur günümüzde dijital Reklamcılık Neredeyse her işletmenin yeni müşteriler ararken sınırların ötesine geçebilmesi kolaylaştırıyor Bu yazıda uluslararası pazarlama gerçeklerine ve sunduğu fırsatları göz atacağız Ayrıca ürününüz için uluslararası pazarlara nasıl değerlendireceksiniz e ve hazır olmanız gereken pratik ve kültürel sorunları odaklanacağız.
Dijital pazarlama Uluslararası pazarlama ve ihracata giriş





Fakat öncesinde teknik Türk firması ortağı Serdar'dan yurt dışına pazarlama için neler yaptıklarını ve hedeflerini dinleyelim ürettiğimiz hayvan haklarına saygılı canlı yakalama kafeslerini uluslararası müşterileri satmak bizim için önemli bir hedef özellikle Ortadoğu ve Avrupa pazarında ürünlerimizi pazarlama hedefimiz var Bu anlamda Google arama reklamlarımızı hedeflediğimiz ülkelerin dilinde yayınlayarak globally açılmak ve satış pazarımızı genişletmek istiyoruz ..

Son derece itibarlı bir Nostalji müzik bazen az olduğunu varsayalım yüksek kaliteli ekipmanlarınız ve uzmanlığını sayesinde dikkat çekerek elit bir müşteri tabanı oluşturduğunu düşünüyorum İşleriniz iyi gidiyor Fakat bu türden daha fazla müşteriye ulaşmak istiyorsanız yurt dışındaki bazı pazarlara göz atınız ve ürünlerinizi Avrupa ve ötesine satmanın iyi bir hamile olacağını düşünüyorsunuz Peki İşe nereden başlamanız gerekir ilk olarak açılmayı düşündüğünüz her bölgedeki Hedef pazar hakkında bilgi edinmeniz ve bu yerleri en iyi şekilde nasıl erişebileceğiniz bulmanız gerekir.

 Örneğin dijital reklamcılıkta arama trafiği rekabet ve fiyatlandırma gibi unsurlara bakabilirsiniz. Böylece potansiyel pazarlarında ilişkin net bir görüşünüz olur ve ürünlerinizin nerelerde daha iyi karşılanacağına karar verebilirsin işinizi genişletmek için en iyi pazarları belirlemenize yardımcı olması amacıyla arama Trendy raporlarını web analizlerindeki coğrafi verileri ve pazarlama analizi araçlarını kullanabilirsiniz nereye açılmak dediğinizi bulduktan sonra bir engellerini açmanız gerekebilir çeviri olmadan mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile nasıl iletişim kuracak ve pazarlama yapacaksınız web sitenizin içeriğini çevirerek yerleştirmeniz gerekebilir otomatik çeviri hizmetleri çok Ender olarak %100 doğru sonuçlar verir Bu nedenle içeriğinizin doğru tarzda olmasını sağlamak için açılmak istediğiniz ülkenin ana dili konuşan yerel birinden yardım almanız iyi bir fikir olabilir farklı kültürlere ve dillere sahip yeni ve potansiyel müşterilerinizle sizinle iletişim kurma ihtiyacı duyarlar en baştan itibaren bu müşterilerin hizmet ihtiyaçlarını karşılayacak bir plan yaparak hazırlıklı olun daha sonra altyapınızı ve uluslararası pazarlara Açılma nasıl doğru biçimde desteklemek için ihtiyacınız olabilecek sistemleri düşünüp kırılabilecek bileşenler için paketleme KDV diğer yasal engeller veya düzenleme sorunların da dikkate almayı unutmayın Bu sorunlar çözüldüğünde e-ticaret ve ödeme çözümlerinizi inceleyebilirsiniz birçok e-ticaret sisteminde çok uluslu işlemler yapılabilir.

Deneme seçenekleri ve diğer ayarları Optimize etmeniz gerekebilir, bu konuları başka bir yazıda ayrıntılı olarak ele alacak harika bir sınır ötesi e-ticaret sisteminiz olsa bile bir sonraki adım olan ürünlerinizi yeni uluslararası müşterilere Ulaştırma konusunda önceden Düşünmeniz gerekir Siparişlerinizi göndermek ve teslim etmek için neler gerekiyor Peki iadeler ne olacak ya müşteri hizmetleri ve destek uluslararası pazarlardaki yeni müşterilere pazarlama yapmak heyecan vericidir ve işinizi olağanüstü ölçüde genişletebilir önceden ayrıntılı olarak Plan yapmak başarıya zemin hazırlar uluslararası genişlemeyi tam anlamıyla keşfetmeye Hazır mısınız sıradaki yazılarda yeni ülkelerde ürününüz için pazarları nasıl araştıracağım ısı ve doğru olacağınız açıklayacağız ardından çeviri ve yerelleştirme işlerini hallet menize yardımcı olacak ve İhtiyacınız olan altyapı ve desteği tartışacağız son olarak Uluslararası bir pazar için e-ticaret ve teslimat süreçlerinizi uyarlama yedireceğiz işte beni seni heyecan verici yeni pazarlarda başarılı olacak şekilde konumlanması için sonraki yazıları mutlaka oku.




Yeni pazarın size uygun olduğuna karar verin



Merhaba işletmenizi yeni ülkeleri genişletme sürecini başlamak için doğru yere geldiniz ürünlerinizi ve hizmetlerinizi yurtdışında satmaya başlamadan önce hangi ülkelerin Size uygun olduğuna karar vermeniz oldukça önemlidir hangi pazarlarda sunduğunuz ürün ve hizmetlere daha fazla talep var bu pazarlarda bilmeniz gereken yasal veya Lojistik zorluklar var mı analiz ve araçların sizin için en büyük fırsatı sunan pazarlara karar vermenize nasıl yardımcı olabileceğini adım adım anlatacağız bulunması zor nostaljik plaklar satan bir internet mağazanızın olduğunu varsayalım Bulunduğunuz Türkiye'de işleriniz çok iyi gidiyor ve bir sonraki adamınızın yeni pazarlara açılmak olup olmadığını düşünmeye başladınız sorulması gereken soru nereye portekiz'den Fransa'ya kadar ürünlerinizin başarılı olabileceği bebek başarılı olamayacağı bazı pazarlar var neyse ki durumu önceden ölçmek için kullanabileceğiniz birçok araç bulunuyor bu Global pazar fırsatları aracına göz atarak başlayabiliriz bu ücretsiz araç işletmeniz için önemli olan Anahtar kelimelerin arama trafiğini hızlı analiz edebilmenizi sağlar.

Örneğin Nerede ki kullanıcılar nostaljik plaklar için çok fazla arama yapıyor söz konusu terimleri için arama trafiği yüksek olan ülkeler ürünlerinizi talebin yüksek olduğu yerler olabilir Diğer yandan bu terimler için fazla arama yapmayan ülkeler Muhtemelen sizin için iyi birer seçenek değildir Google Global pazar fırsatları aracını kullanarak genişleyen işiniz için nereye yatırım yapmanız gerektiğine ilişkin daha bilinçli kararlar verebilirsiniz ürünlerinizin çok fazla arandığı birkaç ülke bulduktan sonra Google anahtar kelime planlayıcı veya bunun gibi araçları kullanarak arama ağı reklamları için ne düzeyde rekabet olduğunu öğrenebilirsiniz Bu sayede girdiğiniz Pazar'daki rakiplerinizin az mı yoksa çok sayıda mı olduğunu bilirsiniz kullanışlı araçlardan bir diğeri ise web analizidir ister Google analytics'i ister diğer analiz araçlarından birini kullanın diğer pazarlardaki kullan acıların şimdiden işletmenize ilgi gösterip göstermediklerini kontrol edebilirsiniz.

Örneğin ürünlerinizi Şimdiye dek sadece Türkiye içinde gönderdiğinizi düşünelim web sitenize Fransa'dan çok fazla ziyaretçi geldiğini fark edebilirsiniz bu Ziyaretçiler web sitenize göz atıyor Sizin hakkınızda bilgi alıyor ve sonra ürünlerimizi satın alamayacak de ne fark ediyor Henüz bu bilgi Fransa'da sizi bekleyen bir müşteri tabanınız olabileceğine işaret ediyor olabilir şimdiye kadar pazar talebini ve rekabeti anlamanıza yardımcı olan araçlara göz attık Elbette odaklanmanız gereken pazarlara karar verirken dikkate almanız gereken başka faktörler de var.

 Örneğin bazı ülkeler diğerlerine göre daha fazla yasal engel düzenleme veya vergi sorunları oluşturuyor olabilir işinizi genişletecek bir projeye yatırım yapmadan önce bu konuda bir fikriniz olmasını isteyebilirsiniz bazı pazarlar kağıt üstünde size çekici gelebilir Fakat bu tür sorunları biraz daha araştırırsanız kötü sürprizlerle karşılaşmaktan kurtulabilirsiniz Neyse ki birçok dev dedim bu sorularınızı yanıtlamaya yardımcı olacak kaynakları içeren Web siteleri bulunuyor Şimdi tekrar özetleyelim işinizin Yeni bir pazara genişletmek büyümek için harika bir yol olabilir işe koyulmadan önce ürünlerinizin yüksek talep olan yerleri anlamanıza yardımcı olacak online araçlardan yararlanılır ardından biraz araştırma yaparak yasal engeller veya düzenleme sorunları ile karşılaşmayacağınız Ben emin olun Tüm bunları yaptıktan sonra yeni bir pazarı açılarak işletmenizi büyütmeye hazır olacaksın



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi 20 Hacker Duvar Kağıtları